Olivia Cooke este Alicent Hightower, fiica lui Otto Hightower, Mâna Regelui, și cea mai plăcută femeie din cele șapte regate. A crescut la Red Keep, aproape de rege și cercul său intim, și dovedește nu doar o eleganță aparte, ci și o perspicacitate politică de invidiat.
Olivia a interpretat primul rol la 8 ani și s-a remarcat în „Me and Earl and the Dying Girl” (2015), „Vanity Fair” (2018) sau „Modern Love” (2019).
Actirța a vorbit despre cum s-a pregătit pentru acest rol și despre provocările legate de costumația lui Alicent Hightower.
Pe cine joci în House of the Dragon?
Alicent Hightower. Este fiica Mâinii Regelui, Otto Hightower (Rhys Ifans). Este cea mai bună prietenă a Rhaenyrei Targaryen de când erau mici – au crescut împreună pentru că Rhaenyra este fiica regelui și urmașa acestuia la tron.
Ce fel de persoană este ea?
Depinde despre care versiune a personajului vorbim. Pentru că există două versiuni: cea pe care o joacă Emily (Carey) și cea pe care o joc eu. În versiunea mea cred că Alicent a reușit să-și mențină autonomia în „cămașa de forță” a parametrilor vieții ei și rolulului în regat. Își dă seama că are mult mai multă putere decât credea la început. Crede că este rolul ei să-i ghideze și să-i șlefuiască și să aibă grijă, cu politețe, de bărbații din jurul ei; în același timp, Rhaenyra are idei diametral opuse.
Ce ți-a plăcut la scenarii?
În Game of Thrones o ai pe Cersei, o ai pe Arya… sunt personaje incredibil de nuanțate și „cărnoase”. Scenariile de față dau impresia că au mers în direcții asemănătoare cu acele personaje. Scenariile sunt foarte, foarte bune. Cred că asta mă atrage cel mai mult la un proiect. Nu văzusem Game of Thrones înainte să dau probă pentru serial, așa că am vorbit doar cu Miguel [Sapochnik] și cu Ryan [Condal], am încercat să aflu ce-și doresc, ce urma să fie diferit și ce urma să fie la fel. Era un proiect care m-a umplut de entuziasm: știu că este un prequel, dar avea o prospețime a sa.
Cum te-ai pregătit pentru rol?
Mi-au trimis toate scenariile pe care le aveau la momentul respectiv și apoi am făcut binge cu Game of Thrones și am citit cartea (Fire & Blood de George RR Martin). Scenariile și cartea sunt într-o relație ca o căsnicie minunată: poți să citești cartea și apoi să te uiți la serial și apoi primești informații suplimentare despre toate aceste personaje și viceversa. Ce au extrapolat din cărți a fost incredibil. Darul pe care îl oferă această carte este că e o istorie orală, bazată pe poveștile diverselor personaje, așa că o mare parte din ea nu trebuie neapărat crezută. Așa că scenariștii și apoi actorii pot să lucreze în lumea asta, atât timp cât există un schelet acolo.
Care a fost amploarea producției?
A fost bizar, pentru că au construit pe bune Fortăreața Roșie. Deci, eram în costumul meu, cu părul aranjat, și intram în castel, treceam prin curte, intram în camerele consiliului, ieșeam, urcam pe scări, ocoleam balconul până la apartamentele reginei, și apoi ieșeam iar și ajungeam în apartamentele regelui. Totul era acolo, atât de practic. Și apoi aveau toate aceste tapiserii Targaryen pe pereți, toate cu incredibil de multe detalii. Era minunat și dincolo de ce mi-aș fi putut imagina. Sună ca un clișeu, dar când intri pe platou chiar simți că ești în această lume fantastică. E și o senzație ciudată într-un fel.
Ce ai recomanda unui începător să facă atunci când se întâlnește cu un dragon?
Există foarte mult vânt, deci, probabil, să-și închidă ochii. Să nu facă ce fac eu atunci când personajul meu se întâlnește față-n față cu un dragon – să fugă. Și îi mai recomand să se ascundă în spatele unui obiect care nu poate să ia foc.
Care este look-ul lui Alicent și cum a fost să porți acele costume și machiajul?
Incredibil de restrictiv! Era în mare parte părul meu, dar aveam și o împletitură foarte greoaie care să facă părul mai lung și jur că am simțit că mi-a afectat un nerv atunci când o purtam! Apoi, aveam o rochie superbă, dar foarte grea, care atârna toată doar de o bucățică din umerii mei. Deci mi-a provocat destul de multă durere!
House of the Dragon e un prequel pentru Game of Thrones. Cum se leagă de predecesorul său?
În mod clar se petrece în aceeași lume, dar cred că e puțin mai „nuclear” decât Game of Thrones. E mai insular și claustrofobic, construit în jurul unei singure familii în acest sezon. Totul e legat de succesiunea la tron și de măsurile la care sunt dispuși acești oameni să recurgă pentru a obține ce vor. Dar cred că este la fel de vast și la fel de cinematografic ca Game of Thrones – îl avem pe Miguel Sapochnik ca regizor și coordonator de serial, el fiind cel care a regizat episoadele Battle of the Bastards și The Long Night. Deci vă puteți imagina cum vor arăta cele 10 episoade House of the Dragon regizate de el…
Interviu pus la dispoziția PaginadeSeriale de HBO Max.